pondělí 9. června 2014

Na ambasádě

V dohánění věcí na poslední chvíli jsem fakt expert, takže mi asi nikdo nebude věřit, že jsem svůj odlet do USA opravdu začala zařizovat včas. Bohužel jednou svět nestál na mojí aktivitě, jako spíš na hlemýždím tempu vízového sponzora. Pobyt v Americe mi úředníci schválili tři týdny před plánovaným odletem, a zrovna tuhle dobu jsem poctivě plánovala věnovat školním povinnostem.

Místo učení na zkoušku jsem tedy začala vyplňovat vízové formuláře. Představa, že celou administrativu zvrznu za čtvrt hodiny, byla ovšem holý nesmysl. To jsem si uvědomila v momentě, kdy jsem už potřetí vypisovala kolonky name, date of birthcountry of residence. Pak přišla ještě mnohem větší zábava - 4 stránky osobních dotazů ve stylu Chystáte se v USA provozovat teroristickou činnost? Podílela jste se někdy na financování teroristické organizace? Podílíte se na potlačování lidských práv? I kdybych nakrásně schovávala ve sklepě pět předškoláků, rozhodně bych se tím nechlubila americké vládě.

Nebudu raději ani mluvit o tom, že k pohovoru na ambasádě mi systém velkoryse nabídl datum 4. června. To tedy nebylo vůbec fér, jelikož doručit víza domů trvá pět pracovních dnů a moje letenka byla vystavena na neděli osmého. Já snad zase nikam neodletím, pomyslela jsem si. Propadlé letenky jsou totiž u nás doma důvěrně známé. Naštěstí se později ukázalo, že se víza dají vyzvednout osobně, a to hned druhý den. I pohovor s konzulem se dal díkybohu ve zdraví zvládnout a snad mi odpustil, že jsem několikrát odpověděla úplně na něco jiného. S kým jiným oslavit takové malé vítězství, než s kamarádem, který mi před třemi měsíci pomohl natočit přijímací video. A čím jiným, než šťavnatým, nezdravým a fakt dobrým burgrem.

Když byl Marek malý, měl rád dva piškoty slepené dohromady. Říkal jim "pišburgry".
Pampa burger s bylinkovou omáčkou, sýrem Taleggio, rukolou a cibulí

Ať máte radši pišburgry nebo dish burgery, určitě se vyplatí navštívit Dish fine burger bistro, Římská 29. Mají i zmrzlinu a domácí limonády. Nezapomeňte si udělat rezervaci.



Žádné komentáře:

Okomentovat